متال دتکتور و بازرسی با اشعه ایکس برای تشخیص ناخالصی در بیسکویت، چیپس، پفک وانواع تنقلات

متال دتکتور و بازرسی با اشعه ایکس برای تشخیص ناخالصی در بیسکویت، چیپس، پفک وانواع تنقلات

متال دتکتور و بازرسی با اشعه ایکس برای تشخیص ناخالصی در بیسکویت، چیپس، پفک و انواع تنقلات

علاوه بر کیفیت، طعم و مزه، مصرف کنندگان مواد غذایی به حق انتظار محصولی بی خطر و بدون آلاینده را از تولیدکنندگان دارند و تقاضای آنها برای محصولات بی عیب و نقص در حال افزایش است. برای تأمین این انتظارات، الزامات نظارتی و استانداردهای خرده فروشی، سیستم های بازرسی اتوماتیک نقشی اساسی دارند. متال دتکتور و دستگاه های بازرسی با اشعه ایکس  به طور قابل اعتماد، انواع آلاینده های فیزیکی را شناسایی و جداسازی می کنند.

طیف کامل فناوری برای شناسایی قابل اعتماد و حذف خودکارآلاینده های فیزیکی شامل متال دتکتور و سیستم بازرسی با اشعه ایکس می باشد. تلاش های انجام شده برای این نوع از بازرسی سبب جلوگیری از شکایت مشتری و فراخوان محصول می شود. نکته حائز اهمیت در این نوع بازرسی ها استفاده از دستگاه هایی با الزامات بهداشتی ویژه صنایع غذایی و مطابق با استانداردهای تعیین شده برای ممیزی ها می باشد.

 

کنترل کیفیت، تضمین کیفیت، متال دتکتور بیسکویت، متال دتکتور بیسکوویت، متال دتکتور چیپس، متال دتکتور پفک، بازرسی با اشعه ایکس

چرا تشخیص آلاینده ها در تولید بیسکویت، چیپس، پفک وانواع تنقلات مهم است؟

دقیقاً مانند سایر حوزه های صنایع غذایی، الزام رعایت ایمنی و کنترل کیفیت محصول در این حوزه نیز باید اعمال گردد. بنابراین گواهینامه های BRC و IFS و آنالیز و ممیزی HACCP بسیار حیاتی است و مشتریان انتظار داشتن غذایی سالم و بدون آلاینده را دارند. متال دتکتورها  قادرند به طور موثر و قابل اطمینان تمام این نیازها را برای شناسایی و جداساز ی ناخالصی های فلزی برآورده کنند. از سوی دیگر دستگاه های بازرسی محصول با اشعه ایکس، انواع آلاینده های فیزیکی همچون سنگ، شیشه، سرامیک، فلز، پلاستیک فشرده و غیره را تشخیص می دهد. همچنین دستگاه های بازرسی با اشعه ایکس توانایی تشخیص محصولات شکسته، ناقص و نامطلوب را نیز دارند. در نتیجه، سرمایه گذاری در چنین تجهیزاتی تأثیر مستقیم در افزایش وجهه برند و سودآوری شرکت خواهد داشت.

متال دتکتور بیسکویت، متال دتکتور بیسکوییت، متال دتکتور چیپس، متال دتکتور پفک، بازرسی با اشعه ایکس

 

تولیدکنندگان بیسکویت، چیپس، پفک وانواع تنقلات در کجا و چگونه از دستگاه های بازرسی محصول استفاده می کنند؟

متال دتکتور ها  و سیستم های بازرسی محصول با اشعه ایکس، عمدتا در پایان فرآیند تولید برای بررسی کیفیت نهایی پس از بسته بندی استفاده می شود. منطقی ترین و اقتصادی ترین انتخاب برای نیاز خاص تولیدکنندگان صنایع غذایی به عوامل زیادی بستگی دارد. همچنین بعضی از تولید کنندگان در حین تولید نیز نیاز به استفاده از دستگاه متال دتکتور دارند که این مهم نیز به سهولت در انواع مختلف ممکن می باشد.

 

متال دتکتور صنایع غذایی، متال دتکتور نوار نقاله، متال دتکتور بیسکویت، متال دتکتور بیسکوییت، متال دتکتورچیپس و پفک، HACCP، BRC

 

چگونه آلاینده های فلزی در تولید تنقلات و میان وعده ها ممکن است ظاهر شوند؟

ناخالصی ها می توانند در اثر سایش ماشین، مواد اولیه آلوده و پرسنل بی دقت به وجود آیند. آلاینده های فلزی خطر خاصی دارند و می توانند ناشی از موارد زیر باشند:

خرده های فلزی در لوله های نقاله

خرده های  فلزی از ماشین آلات پردازش

شکستگی ماشین

اشیایی که متعلق به اپراتورهای ماشین هستند

 

متال دتکتور چیپس، متال دتکتور پفک، متال دتکور بیسکویت، متال دتکتور بیسکوییت، بازرسی با اشعه ایکس، تضمین کیفیت، استاندارد

 

چه محصولاتی در صنعت تنقلات مورد بازرسی قرار می گیرند؟

انواع محصولات صنایع غذایی و انواع تنقلات و میان وعده ها می توانند با استفاده از متال دتکتور و سیستم بازرسی با اشعه ایکس مورد بازرسی قرار گیرند. در لیست زیر به تعدادی از این محصولات اشاره می نماییم:

  • بیسکویت از هر نوع، بیسکوییت ساده، بیسکویت شکلاتی، بیسکویت عسلی، بیسکویت با ارده، بیسکویت جو، بیسکوییت سبوس دار، بیسکوییت وانیلی، بیسکویت مغزدار، بیسکویت نیم چاشت، بیسکویت رژیمی، بیسکویت کودک
  • انواع ویفر، بیسکویت راسک، انواع کراکر
  • چیپس، چیپس ذرت، پفک، اسنک های پنیری همچون اسنک پنیر ناچو، کراکر پنیری
  • پاپکورن و ذرت بو داده
  • چوب شور، استیک کچاپ
  • کیک، کلوچه، کروسان
  • شکلات، گز، پاستیل

 

تجربه مشتریان:

شرکت "180 Degrees"  هم متال دتکتور شرکت Sesotec  آلمان را انتخاب کرد.

شرکت "180 Degrees"یک شرکت در حال رشد اوکلندی است که طیف وسیعی از بیسکویت، تنقلات، کراکر را تولید می نماید. با افزایش بازارهای صادراتی، شرکت "180 Degrees" برنامه توسعه برای گسترش ظرفیت تولید و بهبود کارایی کارخانه خود را آغاز کرد. کیفیت محرک اصلی برای سرمایه گذاری شرکت "180 درجه" بود، و برای مدیر شرکت آقای Nigel Cranston، حصول اطمینان از خرید بهترین متال دکتور در اولویت قرار داشت.

 

متال دتکتور بیسکویت، متال دتکتور بیکیویت، متال دتکتور بیسکوییت، متال دتکتور چیپس، متال دتکتور پفک، بازرسی با اشعه ایکس

پس از بررسی همه گزینه ها، شرکت "180 Degrees" متال دتکتور نوار نقاله مدل VARICON  C-SCAN شرکت Sesotec آلمان، با قابلیت فرکانس چندگانه را انتخاب کرد و از این طریق بهترین سطح ممکن برای تشخیص انواع فلزات در طیف وسیعی از محصولات  و همچنین  تنظیم و کارکرد بسیار آسان برای این شرکت فراهم شد.

 

دستگاه متال دتکتور مدل VARICON

دستگاه متال دتکتور نوار نقاله VARICON تمام آلاینده های فلزی (آهنی ، غیر آهنی و فولاد ضد زنگ) حتی زمانی که ناخالصی های فیزیکی در محصول محصور هستند را تشخیص می دهد. این نوع متال دتکتور تونلی برای طیف گسترده ای از محصولات به صورت بسته بندی شده و بسته بندی نشده طراحی شده است.

سری متال دتکتور  VARICON D برای مناطق خشک و سری متال دتکتور VARICON W برای محیط های مرطوب طراحی شده است. سیستم های متال دتکتور VARICON می توانند به انواع هد های INTUITY، C-SCAN و  یا GLS مجهز شوند. لازم به ذکر است انتخاب نوع هد های تشخیص، بستگی به میزان حساسیت مورد نیاز مشتری دارد همچنین نوع محصول نیز نقش تعیین کننده ای در این انتخاب دارد.

 

متال دتکتور نوار نقاله، متال دتکتور صنایع غذایی، متال دتکتور بیسکویت، متال دتکتور چیپس و پفک، متال دتکتور بیسکوییت

ویژگی های کلیدی این متال دتکتور:

  • متال دتکتور کارآمد برای محصولات بسته بندی شده و بسته بندی نشده تا 50 کیلوگرم
  • طراحی بهداشتی ، تمیز کردن آسان
  • با طیف گسترده ای از انواع هد تشخیص دهنده موجود است.
  • پایداری بالا
  • دقت تشخیص فلز بالا به همراه ناحیه عاری از فلز بسیار کوتاه (Metal Free Zone)
  • مطابق با استانداردهای بین المللی BRC ، IFS و HACCP
  • دارای ورژن های محطی خشک و مرطوب

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های متال دتکتور و بازرسی با اشعه ایکس مورد استفاده در صنایع غذایی و دیگر صنایع با متخصصین فنی شرکت دیباج صنعت پاسارگاد در تماس باشید.