تضمین کیفیت آرد و غلات آسیاب شده

تضمین کیفیت آرد و غلات آسیاب شده

 

تضمین کیفیت آرد و غلات آسیاب شده

آلاینده های فیزیکی می توانند به راحتی در هنگام پردازش آرد و غلات آسیاب شده به خط تولید راه پیدا کنند، حضور آلاینده در مواد غذایی سبب کاهش کیفیت، از بین رفتن شهرت برند و شکایات مشتری می شود. در این مقاله به بررسی تجهیزات بازرسی آرد و غلات برای از بین بردن این نگرانی تولید کنندگان می پردازیم.

 

تضمین کیفیت آرد و غلات آسیاب شده با متال دتکتور

 

دهه هاست که شرکت Sesotec در زمینه شناسایی و جداسازی آلاینده های صنعتی تخصص دارد. سیستم های سورتینگ نوری، متال دتکتور و سیستم های اشعه X با اطمینان مواد نامطلوب را از فرآیند آسیاب غلات و آرد جداسازی می کند. علاوه بر جداسازی ناخالصی ها و آلاینده های فیزیکی، سیستم های سورتینگ دانه های با شکل غیر متعارف، رنگ پریده، تغییر رنگ داده، شکسته و نامطلوب را جداسازی می کنند. این یکی از اصول جذب مشتری با استفاده از افزایش کیفیت محصول می باشد.

تجهیزات مورد استفاده برای بازرسی و تضمین کیفیت در صنعت آرد و غلات

متال دتکتور پنوماتیک

متال دتکتور صنایع غذایی انواع مختلفی دارد. یکی از انواع متال دتکتور مورد استفاده در صنعت آرد و غلات، متال دتکتور پنوماتیک است. به صورت کلی هدف استفاده از متال دتکتور، جداسازی انواع فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی می باشد. بسیاری از تولید کنندگان صنعت آرد و غلات از مگنت یا آهنربا استفاده می نمایند. باید توجه داشت که آهنربا یا مگنت صنعتی تنها فلزات مغناطیسی را جذب و جداسازی می نماید، حال آنکه فلزات غیر مغناطیسی در حضور مگنت به راحتی به مسیر تولید راه می یابند. استفاده از مگنت همواره به همراه متال دتکتور توصیه می شود. متال دتکتور پنوماتیک در لوله های انتقال مواد قرار می گیرد.

 

متال دتکتور پنوماتیک، متال دتکتور لوله ای ، متال دتکتور انتقال پودر، متال دتکتور صنایع غذایی، متال دتکتور مواد غذایی

متال دتکتور ثقلی

یکی دیگر از انواع متال دتکتور های صنایع غذایی، متال دتکتور ثقلی است. این نوع متال دتکتور در ورودی انتقال آرد و غلات آسیاب شده به بسته بندی و گونی ها مورد استفاده قرار می گیرد و با چند روش به جداسازی انواع ناخالصی فلزی می پردازد.

 

متال دتکتور ثقلی، متال دتکتور مواد غذایی، متال دتکتور صنایع غذایی، متال دتکتور، دستگاه متال دتکتور

مگنت صنایع غذایی

همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد، مگنت توانایی جداسازی فلزات مغناطیسی را دارد. از آنجا که ناخالصی های فلزی همواره از نوع فلزات مغناطیسی و البته غیر مغناطیسی هستند، مگنت در کنار متال دتکتور و برای سبک سازی فرآیند جداسازی فلزات آهنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مگنت صنایع غذایی، متال دتکتور صنایع غذایی، مگنت صنعتی

 

دستگاه بازرسی با اشعه ایکس

این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته اشعه ایکس علاوه بر جداسازی فلزات، قابلیت تشخیص انواع ناخالصی هایی از جنس سنگ، پلاستیک، شیشه و .... را دارد. این دستگاه در انتهای کارخانه و پس از بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تجهیزات تضمین کیفیت و کنترل کیفیت مواد غذایی و آرد و گندم و غلات برای کارخانه آرد سازی

 

سورتر مواد غذایی

دستگاه سورتینگ مواد غذایی برای جداسازی و سورتینگ از لحاظ شکل، اندازه، رنگ، ناخالصی و ظاهر دانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به تولید کننده کمک می کند تا کیفیت محصول خود را در دید مصرف کننده نهایی ارتقا دهد.

 

دستگاه سورتینگ، سورتر مواد غذایی، متال دتکتور صنایع غذایی

چرا نظارت بر کیفیت، بازرسی عدم وجود ناخالصی و سورتینگ در آرد و غلات آسیاب شده مهم است؟

کارخانه های آرد سازی، دانه های غلات را که مهم ترین بخش رژیم غذایی جامعه است، فرآیند می کنند.  برای یک کارخانه تولید آرد بسیار مهم است که از هدر رفتن منابع و غلات جلوگیری به عمل آورد و بازدهی تولید را افزایش دهد. دستگاه های بازرسی محصول و سورتینگ، ایمنی مواد غذایی را افزایش می دهند و سبب حصول اطمینان از کیفیت محصولات دانه ای همچون آرد، بلغور، غلات کامل، پرک و سبوس و همچنین حبوبات و مغزها می شوند.

 

دستگاه های نظارت و بازرسی و سورتینگ محصولات Sesotec چه هدفی را دنبال می کنند؟

دستگاه های بازرسی و سورتینگ گندم، جو، جو دوسر، ارزن، برنج، آرد و سایر غلات آسیاب شده،  ناخالصی ها، آلاینده های فیزیکی و مسائل مربوط به کیفیت را مورد هدف شناسایی قرار می دهد. این تجهیزات می توانند متناسب با طیف گسترده ای از نیازهای تولید کنندگان صنایع غذایی، از تشخیص آلاینده ها تا سورتینگ نوری در کارخانجات مورد استفاده قرار گیرند. از این طریق، فقط محصولاتی با بالاترین کیفیت از شرکت شما خارج می شوند.

 

سورتینگ مواد غذایی، سورتر گندم و جو

 

چه نوع آلاینده های فیزیکی و ناخالصی هایی ممکن است به بسته های آرد و غلات آسیاب شده وارد شوند؟

ورود آلاینده های فیزیکی و ناخالصی هایی که کیفیت آرد و غلات را تحت شعاع قرار می دهند، درحین برداشت، فرآوری، حمل و نقل و یا ذخیره سازی رخ می دهد. با این حال، بی احتیاطی کارکنان نیز می تواند منجر به ورود آلودگی شود. دستگاه های سورتنیگ Sesotec تعداد بسیار زیادی از آلاینده ها و مسائل مربوط به کیفیت را تشخیص می دهند.

نمونه هایی از آلاینده ها شامل موارد زیر است:

  • سنگ ها
  • دانه های غلات دیگر
  • پوسته / بدنه
  • فلز
  • شیشه

نمونه هایی از مسائل مربوط به کیفیت شامل موارد زیر است:

  • شکستگی
  • تغییر رنگ

 

چه نوع دانه و محصولاتی بازرسی و طبقه بندی می شوند؟

سیستم های تشخیص و سورتینگ ناخالصی برای طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود. در اینجا چند نمونه ذکر شده است که بسته به نوع محصول قابل بازبینی یا سورتینگ هستند:

  • گندم
  • جو
  • جو دوسر
  • ارزن
  • برنج
  • آرد
  • غلات آسیاب شده

 

تضمین کیفیت و کنترل کیفیت آرد و غلات، متال دتکتور آرد، متال دتکتور غلات، سورتر غلات، سورتینگ گندم، جو

 

چه نوع فناوری در دستگاه های Sesotec استفاده می شود؟

شرکت Sesotec دارای مهارت در طیف گسترده ای از تکنولوژی های مختلف است. زمینه های مختلف به گونه ای به هم پیوند خورده اند که می توان طرح های مدولار را به روشی مقرون به صرفه به راه حل های همه کاره، مخصوص و کاربردی تبدیل کرد.

  • فناوری اشعه ایکس (به عنوان مثال تجزیه و تحلیل ضخامت، ترکیب شیمیایی و غیره)
  • آخرین فناوری دوربین (آنالیز رنگی شبیه چشم انسان)
  • تشخیص شکل (تجزیه و تحلیل اشکال هندسی)
  • فناوری InGaAs  )به عنوان مثال تشخیص مواد خارجی از سنگ)

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تجهیزات بازرسی و کنترل کیفیت صنعت آرد و غلات با متخصصین شرکت دیباج صنعت پاسارگاد تماس حاصل فرمایید.